Alamut gibi bir romanı bu adamın yazabildiğine inanamıyorum. İlk kitap denemesinde böyle zengin, tarihi kurguyla bu kadar güzel harmanlayarak hem de üstüne üstlük çok akıcı bir dille böyle bir kitabı yazabilmesi, çok ilginç. Kitabı yazalı 80 sene olmuş. Araştıranlar bilir ayrıca bu kitaptaki bir çok şey, tarihi belge olarak kabul ediliyor, referans gösteriliyor.
Hayatının tamamını Slovenya ve çevresindeki ülkelerde geçirmiş, felsefe, psikoloji ve biyoloji ile ilgilenmiş bir adam nasıl 11. yüzyıl Ortadoğu İslam ve medeniyetler tarihine bu kadar hakim olarak ortaya muhteşem bir eser çıkarabiliyor, anlam veremiyorum...