Dünya Klasiklerini okumayı, özellikle Hasan Ali Yücel serisinden okumayı çok seviyorum. Tolstoy’un İnsan Neyle Yaşar kitabı 6 hikayeden oluşmakta. Ve ilk hikayede ise bizi İnsan Neyle Yaşar karşılıyor.
Genel çerçevede insanın doyumsuzluğu sonucu edindiği zararlardan, kalplerdeki eksik sevgisizliğin sonuçlarından, tanrı inancının, şeytanın varlığının ve ölümün her an yakınımızda olduğu gerçeğinden bahsediyor. Herkesin okuması ve okutması gereken bir kitap yoksa insanoğlu kendi deneyimlemediği müddetçe bazı gerçeklerin farkına varamıyor.
Tolstoy’un kalemine diyecek sözü kendimde bulamıyorum zaten.. Keyifli Okumalar :)