Samimi söylüyorum; harika...
Soluksuz okudum. Bir sonraki sayfanın merakı her zaman içimdeydi. Hani bazı kitapları okurken bitmesin istersiniz ya, ben bu kitapla bu isteğin doruğuna ulaştım. Son sayfaları okuken ki hızımla, heyecanla okuduğum gelişme bölümü kısımlarında ki hızım yanyana bile gelemez. Bitmesin istedim anlayacağınız...
Çok güzel bir eser. Gerilim kısımlarını okurken nefesimi tuttum. Her öğrendiğim yeni bilgiyle ufkum genişledi. Kitabı okurken pek çok tarihi eseri inceledim yazarla beraber. Bahsedilen resimleri bir bir araştırdım ve yazarın resimdeki yorumlarını daha iyi özümsedim. (Tavsiyemdir; böyle yaparsanız kitap daha güzel anlaşılır.)
Bahsedilen semboller ve ayinlerin taşıdıkları anlamlar, Leonardo da Vinci'nin resimlerindeki gizem, kitapta Isaac Newton la alakalı birtakım şeylerden bahsedilmesi (kendisi ilgimi çeken bir şahsiyettir), tarikatların anlayış biçimleri, Vatikanın politikası vs. Daha pek çok şey hakkında bilgi sahibi olacaksınız. Merakınızı perçinleyecek bir eser.
Kitabı okuduktan sonra yaptığım ufak bir araştırmada çoğu araştırmacının, yazarın yaptığı çıkarımları desteklemediğini gördüm. Fakat bence gayet tutarlı bir bilgi birikimi üzerine oluşturulmuş bir teori. Okuyunca ne demek istediğimi anlarsınız :)
Oldukça güzel ve büyüleyici bir kitaptır. Klasik bir gerilim kitabından çok daha fazlasıdır. Bakış acınızda yepyeni bir ufuk açmanıza yardımcı olacaktır.
Şimdiden keyifli okumalar dilerim. Dan BrownDa Vinci Şifresi