·336 syf.··Beğendi
···Okunma: 01 Ağustos 2000 00:00 bu yıl okuduğum en güzel kitap diyebilirim. müthiş cümleler, tasvirler, duygusallık ne ararsan var.. insanlığın en ufak bir mağduriyetinde bile dünyanın ne hale gelebileceği, içimizdeki o vahşet, çaresizlik, bencillik.. cesurca toplumun ahlak kurallarını alt üst ederek yazılan nobelli bir eser. saramago'nun yazarken en çok zorlandığı kitabıymış. filmini çok beğenmedim.
(spoiler)
tüm insanlığın bir görme yetisini kaybedince bile ne hallere düşebileceği, binlerce yıl önceki vahşi hayata nasıl dönebileceğimizi anlatış şekli müthiş değil mi? bir an önce devamı olan görmek adlı kitabı okudum fakat aradığımı bulamadım.