Son Ada
7/10
·196 syf.··
2020 1. kitabı
Kitabı okumaya başlamadan Yaşar Kemal'in bu kitap hakkında söylediklerini görüyorsunuz ilk saayfalarda ve bunları okuduğunuzda beklentileriniz iyice yükseliyor.Yaşar Kemal'in görüşlerini kitabı aldıktan sonra öğrenen çok az insan vardır diye tahmin ediyorum.İnternette hangi kitabı okusam diye araştırırken bu kitap hakkındaki hemen her yorumda ve incelemede bahsediliyordu. Bu yüksek beklentiyle başladığınız kitapta sizi çok etkileyecek tespitler, betimlemeler, diyaloglar, olay örgüsü vb. bekliyorsanız tam olarak beklemtilerinizi karşılamayabilir.Yanlış anlaşılmasın gayet güzel tespitleri, mesajları, betimlemeleri, kurgusu var kitabın.Okurken sıkılmıyor, ilgiyle okuyorsunuz.Sayfaları okurkem o sayfalarda bahsedilen olaylar karşısında siz de anlatıcı ile(kitap bir ada sakininin dilinden yazılmış) benzer duyguları hissediyorsunuz.Ama kesinlikle hayatımdaki en iyi roman budur denecek kadar beklentiyi yükseltmemekte fayda var.Kitabın bahsettiği duyguları sizde de uyandırabilmesi çok sayıda kitabın yapabildiği bir şey değil.Bu bile alıp okumaya, okuduktan sonra kitabın üzerinde düşünmeye değer. Kitap uzun değil, dili ağır değil, olay örgüsü fazla karmaşık değil.Dolayısıyla kolay okunabilen bir kitap.Bu bakımdan da rahatlıkla tavsiye edebilirim. Olay örgüsü karmaşık değil kısmını biraz daha açmak istiyorum.Olay örgüsünün karmaşık olmaması Zülfü Livaneli'nin kitap kısa olsun diye gerekli olan bazı yerleri kitaba almaması olarak algılanmasın kesinlikle.Kitaptaki olaylar gayet gerçekçi şekilde ilerliyor.Başkan'ın, ada sakinlerinin, martıların,anlatıcının, yazar karakterinin(kitabı yazan anlatıcının adadaki en yakın dostu) ve Lara'nın(anlatıcının aşkı) zaman içindeki görüşlerinin ve tutumlarının değişimi ve bunların ilerleyen olaylara etkisi oldukça güzel anlatılmış. Kısacası kolay okunabilen, üzerinde düşünmeye değecek oldukça güzel bir kitap.Herkese tavsiye ederim. İyi okumalar
Edebiyat
Son AdaZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 201362,2bin okunma
·
1 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Size şunu ilave etmek isterim , diğer Livaneli romanlarına pek benzemiyor, format farklı .Anlatimdaki basitlikte sözde kitabı edebiyat ve yazarlikla ilgisi olmayan bir dostun yazmasından kaynaklı....