“Başlarken” ...ve tende kıymıktır yazdıklarım.Az,öz,sert ve isabetli olursa acıtır ve ancak acıtırsa tekamül ettirir.Yani yazılan kitap kesilen ağaca değmeli. Şayet tokat atmayacaksa, ortaya çıkan eser vakit ve ağaç israfıdır. .
Merhabalar çok güzel bir okuma grubu ile @kitapfeylesofu yani bendeniz ve @arafta.bir.okur moderatörlüğümüzde okuduğumuz Şaban Alıyev ‘tan yayınlanan @yazaremretimur ‘un harika varoluşçu romanı #palyaçonunlistesi ‘ni yorumlayacağım. Dün başladım az önce bitirdimOkurken çok keyif aldım ve ne yalan söyleyeyim kitabı çizmekten hışını çıkartmış olabilirimYazarın kalemine ve kendine özgü aforizmalarına da bayıldım. Gerçekten.. şimdilerde çıkan kitaplarda cümleler klasiklerden itibaren döndüre döndüre kullanılan cümlelerle doluyken Emre bey in özgünlüğü beni çok etkiledi. Kitabımıza gelince sıradan bir hayat yaşayan bir adamın hayatını elinin tersiyle itip çocuklarını,eşini,işini kısacası sahip olduğu hayatı bırakıp gitmesiyle başlıyor. Aç kalıyor, sokaklarda yatıyor...Daha sonra işlerine yaradığı ölçüde bir hotele hizmeti karşılığı yatacak ve yiyecek imkanı buluyor.(ara sıra...)Karın ağrısı ile hastaneye gittiği bir gün bir yanlış anlaşılma sonucu ya da kader mi diyeyim bilemedim hastanede palyaço olarak işe alınıyor. Kader dememin sebebi karakterimizi bu iş sonrası Palyaço olarak anmamız ve yine aynı hastanede kobay olarak kullanılıyor. Kitapta cinayetlerde mevcut fakat bunları anlatmaya başlarsam kitabın büyüsünü bozacağım için Bilgi olarak şu arada dursun.Şu an kitaptan spoiler verdiğimi düşünüyorsunuz fakat öyle değil. Çünkü yazar konuyu o kadar güzel hikayeleştiriyor ki siz de bir anlam arayışı içine giriyorsunuz. Fazla uzatmadan kitapta önemi üç karakterimizi de anmadan geçmeyeyim. Derviş Bey, Hanım Bayan ve Bilge Adam ile de kıymetli sohbetler ediyor. Ve daha fazla ayrıntı vermeden şunu açık yüreklilikle söyleyebilirim günü gelince güzel Türk klasikleri arasına gireceğini düşünüyorum. Çünkü farklı ve özgün bir yazar. Diğer kitapları da şu an alışveriş sepetimdeOkuma listenize eklemenizi tavsiye ederim