Kitabında adından da belli olduğu üzere tıp fakültesinden yeni mezun olmuş genç bir doktorun zorlu,uzak, ücra oldukça soğuk , karlı zor bir coğrafya olan Moskova'nın çetin bir kasabasına tayin çıkmasıyla orada başından geçen anıları anlattığı bir kitap.
Zaten tecrübesi yok denecek kadar az olan baskahramanımız cahil, batıl inançlarla çevrili olan kasaba halkıyla doktorluğu icra etmekte; gerek bu cahil halkla gerekse zorlu geçen kış şartlarıyla uyum sağlamakta pek bir zorlanmaktadır.
Eger siz de benim gibi anıları içeren kitapları okumayı seviyorsanız bu eser tam sizlere göre diyebilirim.
Kitap hiç sıkmadan bir günde bitebilecek bir seyirde ilerliyor.
Ben bi zati bir kaç saatte bitirdim . Tavsiyemdir ağır olmayan klasikler içerisinde bir eser olarak tavsiye ediyorum
Genç Bir Doktorun Anıları