·656 syf.····Okunma: 11 Mart 2020 14:38 Devlet Ana’yı okuduktan sonra Kemal Tahir’ın muhteşem romancılığına bir kez daha şahitlik ediyorsunuz. Daha Önce Kemal Tahir’in Esir Şehir üçlemesini okumuş, bilinmezliklerle dolu yılları anlatışına hayran olmuştum. Daha çok Kemal Tahir okumam gerektiği düşüncesi ile bu kitaba başladım ve kitabı bitirdiğimde ona olan hayranlığım bir kat daha arttı. Osmanlının kuruluş yıllarını dökümental bir dile kaçmadan, yan karakterler üzerinden hikayeyi kurgulayarak, sıkıcılıktan uzak bir dille nadide bir eser kaleme almış. Hikaye o kadar güzel anlatılmış ki, hep bir merak dürtüsü sizi bir öteki sayfayı okumaya yöneltiyor. Benim acizane tavsiyem, okumayan kalmasın derim…