dostoyevski'nin belki en güzel değil ama hayattaki bütün karakterleri en ince ayrıntılarına kadar yansıttığı romanıdır.
yazarın kendisinin bizzat yaşadığı (idamdan son anda kurtulması hadisesi) ölümünün yakınlığını bilerek yaşama psikolojisini idamdan bahsedildiği yerlerden başka veremli ippolit karakterinde de etkileyici bir biçimde yansıttığını düşündüğüm kitap. okuduğunuz zaman hikayenin st. petersburg'da bir aile içinde değil de sanki tımarhanede geçiyormuş izlenimi veren komik , romantik ve trajik bir romandır