`ben hasta ruhlu bir adamım`diyor dostoyevski romanında...karakterin yaşadığı korkunç iç muhasebe, kendine hastalık derecesinde dışardan bakma,farkedilmek için verdiği mücadele,fahişeyle olan acıma nefret şehvet ve aşağılık duygularıyla dolu diyaloglar,dostoyevski aslında bir kitlenin sesi oluyor okumadan ölmeyin...