Tanışma
Puan vermedi·1062 syf.··
2020 3. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 14 Mart 2020 18:14
Okuduğum ilk Tolstoy kitabıydı. Okuduklarımı anlamlandırmak için buraya birkaç satır eklemek istedim. Spoiler içerebilir şimdiden söyliyeyim. Başlarda çok kalın gelse de sınav için okumak zorundaydım. Fakat okurken hiç öyle olmadı. Biraz daha okuyayım diyerek bitirdim kitabı. Son 200 sayfa kala ise sıkıldığımı inkar etmeyeceğim. Neyse gelelim kitaba... Kitabı okurken “İyi de bu kitapta Anna’ya çok yer verilmemiş” demiştim. Sonradan anladım ki sadece kitabın merkezi Anna idi. Aslında Anna Güneş’ti ve her şey onun etrafındaydı. Tüm dengeleri değiştirmişti o, herkesin hayatında önemli bir iz bırakmıştı. Anna aslında mutluluğu arayan bizlerdi. Mutluluğun, sevilmenin ne olduğunu o kadar bilmiyordu ki Vronski’ye karşı kapılması da bundandı. Hiç gerçekten sevilmemişti. Vronski ise zaafını mutluluğu gibi algılamıştı. İkisi de toylardı ama aradaki fark Anna yalnızdı. Kendi kendini yalnız bırakmıştı ve Vronski kördü. Anna’yı hiç anlamadı,dinlemedi ve sadece duydu. Anna aldığı morfinler sayesinde rahatlıyordu. Anna dayanamadı baskılara en önemlisi kendine katlanamadı ve ve tanıştıkları yerde,kitaba ilk girdiği yerde hayatına son verdi. Anna herkesi dolaylı da olsa mutlu etmişti ama kendisini edememişti. Darya’ya yardım etmişti ama Darya ondan kaçmıştı her ne kadar sevdiğini söylesede. Söylenecek anlaşılacak o kadar çok şey var ki Anna hakkında. Diğer karakterler içinde bir şeyler ekleyeyim. Toplum baskısını en çok Aleksey hissettirdi bana. İnsanların bakış açılarına göre şekillendirmişti hayatını. Çok yalnızdı Anna’dan bile yalnızdı bunu kendi kendine yapmıştı ama. Levin ve Kiti, güzel bir aile oldular gerçekten sevdiler. Darya ve Stefan,mutsuzdular ama birlikte olmaya mecburdular. Prens ve prenses, onlarda çok iyi değillerdi ama anlaşmayı öğrenmişlerdi. ..... Kitabın başında ne demişti Tolstoy “Mutlu aileler birbirinlerine benzer. Mutsuz ailelerinse kendisine özgü mutsuzlukları vardır.” Daha da anlam kazandı her şey gözümde. Merhaba Tolstoy,seninle tanışmak,seni anlamaya çalışmak çok güzeldi. Daha iyi tanıyacağım ama seni, daha iyi anlayacağım. Teşekkür ederim 🤍
Edebiyat
Anna KareninaLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Yayınları · 202555,7bin okunma
·
14 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.