oldukça güzel bir romandır, romanı bitirdiğinizde bir pervert olduğunu düşünmezsiniz esas adamın, anlarsınız onu, sonra benim de kafam hasta dersiniz. ama asıl önemli olan bu roman hakkında, nabakov'un muhteşem dilidir. çok iyi edebiyat bu der, ağzınızda/aklınızda hoş bir tat bırakır. yine yemek istersiniz. bir kadın bile lolita'yı bu kadar sevebilir kitabını okuduğunda, oysaki filmiyle anlayamazsınız belki de, sapık dersiniz değildir oysaki. lola lo la diye eski bir kinks şarkısı duyarsınız ki arakaya döner başınız.