Puan vermedi·114 syf.··
2020 103. kitabı
oğuz atay'ın ölümüyle yarıda kalan kitabı.yarıda kaldı demek pek doğru olmaz gerçi; günlük'ün arkasında ek olarak basılan bölüm 36 sayfa sadece. romanın konusuna gelince yazılmamış bir roman üzerine yorum yapmak mümkün olmadığından sözü oğuz atay'a bırakmak gerekir sanırım.günlük'te şöyle yazmış eylembilim için: "eylembilim diye başlayıp yarım kalan hikayeyi kısa bir roman haline getirmek istiyorum:bir hocanın öyküsü.iki değişik hayat yaşayan bir yarı aydının macerası.iki dünyasında da uykuda gezer gibi yaşıyor.iradesi ile kendine gelebilmek için silkinmeye çalışıyor, davranışları eylem olarak nitelendiriyor.hayatı bir savaş olarak görmek zorunda kalıyor.saldırılar ve ihanetlerle dolu bir savaş.ordular, tarihi savaşlar." bu yazdıkları çok kaba bir çerçeve çiziyor; günlük'te biraz daha detay var, meraklısı da oraya bakar artık. basılan o son kitapçık sonsuz kadar bir sır olarak kalacak esas metin hakkında yeterli bilgiyi veremiyor ne yazık ki.. talat halmanın bir söyleşi de , oğuz atayın bu son çalışmasının hiç denenmemiş bir roman tekniğini gün yüzüne çıkaracağını ve dönemin türkiyesi'nin ve sırasıyla geriye doğru gidilecek olursa ,60 ihtilalini , tek parti dönemini ve cumhuriyet sonrası döneminin , simli bir aynası olacağının işaretlerini veriyor.hatta halman , bu vakitsiz ölümün türk edebiyatının da bir yerde şansızlığı olduğunu vurguluyor.halman yaptığu açıklamada , tutunamayanların gerek içerik gerekse klasik türk romanının hatalarıyla dolu olduğunu ancak eylembilimin kusursuz bir anlatı tekniğine ve yerleşik kurgu düzenine bir tür karşı çıkış olduğunu belirtiyor.
EylembilimOğuz Atay · İletişim Yayıncılık · 20206,8bin okunma
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.