Alegori tarzında yazılan bu roman modern çağda geçer ama bunun hiçbir önemi yoktur çünkü çocuklar ıssız bir adada yavaş yavaş uygarlıktan uzaklaşır.
Kitap düz roman tarzında okunursa pek bir anlam ifade etmez. Okurken karakterleri analiz ederek okuduğumuzda ise kitabın alt mesajının derin olduğunu anlarız.
Sonsözde Mina Urgan çok güzel bir şekilde özetlediği için kitap hakkında fazla bir şey yazmayacağım.
Bu kitabı okuduktan sonra çıkartacağım ders: Koşullar ne olursa olsun insan olduğunu unutma ve o insanlığını kaybetme.