9/10
·68 syf.··
2019 1. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 11 Mart 2019 22:46
Stefan zweig -Bilinmeyen bir kadının mektubu#kitapyorumu "Sana, beni asla tanımamış olan sana," Okuduğum ilk Stefan Zweig kitabıydı.Adını fazlasıyla duyduğum için merakla okuduğumu söyleyebilirim. Zaten 1 günde de bitirdim. Kitabı okurken ister istemez kendinizi karakterlerin yerine koyuyorsunuz.Ilk defa bu kadar saplantili bir ask hikayesi okudum.Küçüklüğünden beri aşkı gerçekten yaşamış, kavuşamadığı halde, onu sevmekten vazgeçmeyen, sevdiğine her baktiginde yabanci bir kimlikle karşılaşan, buna rağmen sevmekten vazgeçmeyen ve yorulmayan bir aşk hikayesiyle karşı karşıyayız.Ister istemez beni böyle birisi sevse ne yapardım dedirten türden. Ama bana biraz eksik geldi, kitabın üstünde çok düşündüm, tartıştım bence böyle bir sonla bitmemeliydi .Keske Yazar, R'nin o mektupları okuduktan sonraki düşüncelerini de yazsaydı.Stefan Zweıg suan hayatta olsaydi eğer bu kitap hakkinda bir çok soru sorabilirdim. Yinede çok güzel ve akıcı bir kitaptı, okumanızı tavsiye ederim. 10/9,2
Edebiyat
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,8bin okunma
·
1 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Anlıyorum, merakınızı anlıyorum... Ama bu soruların cevabını ve aklınızdaki onlarca sorunun cevabını alırsanız ya da yazar bunları açık bir şekilde belirtseydi bu denli sevemezdiniz. Aslında o sonunun olmadığı yerleri herbirimiz kendimiz tamamlıyoruz... Neden R yi suçlamadı diyorsunuz ya, kızsaydı suçlasaydı sizce sevgisine inanabilir miydik? R çocuğunu ölmeden görmek istemez miydi... Bu kitabın devamı olsaydı bu sorular aklımızda olmayacaktı, bu sorular aklımızda olmayınca da bu kitap okuduğumuz an ile sınırlı kalırdı. Bu benim fikrim ve yorumunuzla beraber neden bu kitabı bu kadar çok sevdiğimi bir kez daha anladım. Teşekkür ediyorum :')
Özlem
Gönderi Sahibi
Yorumunuzu okurken tebessüm etmeden duramadım.Haklısınız, galiba yeri geldiğinde bakış açımızı değiştirerek farklı düşünmemiz gerekiyor...Kendi düşüncelerimi sorgulamami saglayan yorumlara ve yazılara bayılıyorum.Asıl ben teşekkür ederim.🕊
Ne sorardınız mesela?
Özlem
Gönderi Sahibi
"Ölmüş olan biri artık hiçbir şey istemez, sevilmeyi de, kendisine acinmasini da, teselli edilmeyi de istemez"(Sayfa4) Dinlediğim bir yorumda bu yazı üzerinde fazlasıyla durulmuştu. 1-) Bende Yazıya derince baktigimda ölmeyi kafasina koyduğunu ve her seyin artık geride kaldığını mi belirtmeye çalıştığını sorardım. 2-)Başka bir yazıda ise :"Hayır sevgilim kesinlikle sana kızmıyorum, kendime kızıyorum" diyen bir kadın... Ayrıca fazlasıyla zorluk yaşamasına rağmen, neden? ufacık bile bir kızgınlık veya kırgınlık duygusunu hissedemedim. Özel olarak bunu belirtmemesinin bir sebebi olup olmadığını. 3-)Aşk ve sevgi kavramının onun çin ne ifade ettiğini sorardım 4-)Kitapta geçen kadın karakterin bizlere karşı nasıl bir duyguyu ifade ettirmeye çalıştığını(çünkü herkes tarafından farklı hissedildi) 5-) En cok merak ettigim ise Kitabın sonunda yazar, R'nin mektubu okuduktan sonraki düşüncelerini,acaba pişman olur muydu veya ölen çoğunu merak edermiydi... Her şeyi geçtim eğer onlar hayattayken bu mektup gelseydi onlara karşı davranışını merak ederdim. Kitap üzerinde düşündüğümde aklıma daha fazla sorular geleceğinden eminim🌿
Bu beni sevindirdi..