mona

@aesmona
10/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2020 28. kitabı
Franz Kafka'nın birçok kitabını okudum.Her eserinde kendimle bütünleştirdiğim bir şeyler oldu mutlaka.Kimi zaman bir karakteri,kimi zaman yazarın bizzat kendisini benzettim kendime.Belki de bu yüzden Franz Kafka'yı ve eserlerini bu kadar içten benimsedim.Dönüşümü okurken Gregor bendim sanki.Günlükten Seçmeler'i okurken de Franz Kafka oluvermiştim.En azından Milena'ya Mektuplar'ı okuyana kadar hep böyle düşünmüşümdür.Franz Kafka benmişim,Franz Kafka da ben...Milena'ya Mektuplar'ı okurken aslında Franz Kafka'yla aramızda uçurumlar vardı.Derin,aşağısı gözükmeyen,belirsiz bir uçurum.Kitaba başlamadan önce Franz Kafka gibi bir adamın aşkı nasıl olabilir?Aşk onun için ne demekti,Milena onun için ne demekti?Sürekli bu sorular dolaşıyordu kafamda.Benim beklentim Franz Kafka yine yalnızlık içinde kavrulup gidecek,içsel düşünceler içini yiyip bitirene kadar bırakmayacak onu şeklindeydi.Beklediğim çıkmadı.Hatta bütün beklentilerimi bir bir yıktı kitap.Kitabı okurken çoğu yerde ağzım şaşkınlıktan açıldı.Bizim Franz Kafka mı bu dedittirecek kadar hayretler içerisinde kaldım çoğu yerde.Franz Kafka'nın uykusuz gecelerinin sebebi olan doldurulamaz yalnızlığının sebebi belliydi.Sürekli kendini zavallı,çirkin,içine kapanık bir mahluk gibi hissetmesi de bir bir yıkılıyordu gözlerimin önünde.Çünkü artık bunların sebebini biliyordum!Sevgili Milena,Franz Kafka'nın şu ana kadar çektiği ızdırapların, kendini hor görmesinin sebebi sendin! İnanılır gibi değildi benim için.Franz Kafka'yı bir bir özdeşleştirdiğim bütün kavramlar silindi gözümün önünde.Aşk böyle bir şey olmalı demek ki dedim kendi kendime.Asla yıkılamaz dediklerinin bir bir çöküşünü görebiliyordun gözlerinin önünde.İşte bu yüzden ilk defa çok yabancı hissettim kendime Franz Kafka'yı.Kitap bitmişti ama bende bıraktığı etki çok büyüktü.İçimden bir parça olarak gördüğüm Franz Kafka bir anda boşluk gibi gelmişti bana.Varlığı var ama göremiyorum, duyamıyorum,dokunamıyorum,anlayamıyorum...Bu kitap bir nevi dönüm noktası oldu benim için.Kitap bitince fark ettim ki Franz Kafka keşfedilmeyi öylece bekleyen bir cevherdi.Ve ben aslında Franz Kafkayım derken ne büyük bir hata yaptığımı bu kitap sayesinde fark ettim.
Edebiyat
Milena'ya MektuplarFranz Kafka · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201865,9bin okunma
·
4 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.