Zweig dünyaya bakışını ve özellikle 2. Dünya Savaşı'ı sürecinde yaşananları ve duygularını paylaşmış. Dönemin en ünlü edebiyat ustasının yaşadığı zorlukları paylaşıyorsunuz. Bu arada tanıştığı kişileri öğrenince kıskanmamak elde değil. "Stefan Zweig'in Son Günleri" ve "Günlükler" ile birlikte bu kitabı, Usta'nın neden karamsarlığa kapıldığı ve en verimli olacağı yaşlarda intihar yolunu seçtiğini biraz olsun açıklıyor. Zevkli okumalar dilerim.