4/10
·584 syf.··
2020 82. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 15 Nisan 2020 01:30
Kitap hakkında bu kadar olumlu yorum varken olumsuz yorum yapmak için girdiğim sitede kendimi gerçekten garip hissettim. Ama sonuçta olumlu ya da olumsuz bunlarda benim fikirlerim o yüzden paylaşmaktan geri durmayacağım. Bu kitabı kardeşime hediye olarak aldım, normalde okuduğundan hızlı bitirmesi ve sürekli övmesi merak ettiğim yazarın diğer kitaplarından önce bu kitabı elime almama sebep oldu. Belki de bu yüzden beklentimi karşılayamadığı içindir yeterince olumlu yaklaşamayışım. Kitabın verdiği fikirler, söylediği durumlar üzerinde durup düşünmemiz gereken gerçekler bu konularda yazar oldukça haklı. Benim beğenmediğim kısımsa yazarın bunları aktarma şeklinden kaynaklanıyor. Haklı olduğuna inandığı bir fikri o kadar çok tekrarlayıp durmuş ki insan bir süre sonra bayıyor ne yazık ki, tekrarladığı fikirler ve dikkat çekmeye çalıştığı noktalar normalleşiyor birnevi. Bunu acı bir örneğe benzetecek olursam, bir zamanlar ülkemizde sık yaşanan bombalı saldırıların bir zaman sonra insanlara normal gelmeye başlaması “bugün de burası bombalanmış, şu kadar da ölü varmış” diye hissettiğimiz belki biraz üzüntüyle ama normallikle aktarılmasına benzetebilirim. Değindiği noktalar çok ciddi evet hatta kimi kısımlarda gözümde canlandırmak bile istemeyeceğim kadar korkunç ama her söyleyişinde biraz daha normalleştiriyor. Belki tek bir defa tüm dikkati ona yönelterek söylese hepimizin hayatımızın hayatımızın sonuna kadar unutmayacağı anektodlar kalacak aklımızda. Bilmiyorum, belki de normalleştiriyormuş gibi gelmesi bana özeldir ve insansılığımdandır. Ayrıyeten olayların nasıl gerçekleştiği, bir an öyleyken bir an böyle olması, nereden nereye gidiyorlarsa bunun açıkça belirtilmemesi benim asıl sorunum. (Spoi içerebilir*) Mesela ben merakla Numi’nin yaptığı devasa küreyi bir nakarlının nasıl yıkacağını beklerken bu kısma hiç değinilmemesi ve bir anda kürenin yok oluşu. Ya da Theodor’a ne oldu, kitabın başlarında Numi’yle iyi dostlar ama Numi’den bir kere uzaklaştıktan sonra bir daha niye lafı sözü geçmiyor dünyaca o kadar ünlü birinin? Ya da bu Numi küreden nasıl çıkıp nasıl girebiliyor, hadi çıktı niye askerlerin karşısına çırılçıplak çıkıyor, askerlerin erkekliklerini uyandırıp dikkat dağıtmak kurşun geçirmez kıyafetini giymekten daha mı önemli? Ve bir çözemediğim kısım da Frederic’in villası mı artık neresiyse orada sıkışıp kalmışken nasıl üç hafta o küreyi yapacak vakti buluyor ve onca çocuğu nasıl oraya taşıyor? Bu soruları acaba sadece ben mi soruyorum yoksa sizin de anlamadığınız böyle kısımlar var? Daha da var çözemediğim kısımlar ama bunları çözemedikten sonra sayfaları atlayarak okumaya başladığım için belki de benim gözümden kaçmıştır diye onları yazmama pek gerek yok. Tabi bir de benim bu kitaba karşı azıcık asabi olmamın sebebi ilk başlarda bir müddet Sonje’yi kız sanıp sonra erkek olduğunu öğrendiğimde, nasıl ya ben bunca sayfayı kız olduğunu düşünerek okudum diye hissettiğim kızgınlıktandır. Bunun benden kaynaklandığını sanıyordum ama kardeşim de aynısını yaşadığını söyleyince, fikirler ve düşünceler güzel aktarılırken hikayenin asıl temel taşlarına yeterince özenilmemiş gibi geldi bana. Bir sonuca varmak gerekirse kısaca anafikri güzel olan ama yazarın gayet geniş olduğu belli hayal gücünü konuştururken olayların akışına yeterli özeni göstermediğini düşündüğüm bir eser çıkmış ortaya.
AedenAkilah Azra Kohen · Everest Yayınları · 201814,4bin okunma
·
85 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kitabı yeni bitirdim incelemelere bakayım dedim insanların hiç biri mi benim fark ettiklerimi fark etmez diye hayıflanırken senin yorumunu gördüm ilaç gibi geldi. En başta söylemek istiyorum sonjeyi bende kız sandım annesi oğlum diyene kadarda anlamadım. Havada kalan o kadar çok şey var ki bi kere gezegenlerinde onlardan başka insan olmaması aşırı tuhaf. Numinin sonjeyi sürekli gizli gizli dikizlemesi oldukça rahatsız edici. Bu kadar empati kurabilen evrimde üst seviyedeki ailenin numiye neden engel olmadıklarını oğullarının kişisel alanına saygı duyulması gerektiğini numiye öğretmemişler anlamadım. baruh babanın yada annesinin kızı en azından bir kaç kere uyardıklarını kızdıklarını fln görseydim. Numi haksızlığına rağmen utanmasa sonjeyi suçlayacak neden onu gizli gizli dikizlememden rahatsız oluyor diye. neyse sonra bu kız evrimde güyaa sonjeden üst seviyedeymiş, kitabın ilerleyen zamanlarında bunun nedenini anlayacağımızı düşündüm ama hayır bize asla böyle bir bilgi verilmiyor kendimde anlayamadım açıkçası. Kız kıskançlık kriine gidiyor hemen insansılara uyum sağlıyor manken oluyor. o sırada sonje bir sürü hayat kurtarıyor kızın hala hiç bir şey umurunda değil sonra zengin iş adamıyla yurt dışına cıkıyor bir planı var sanıyorum ama yok neden david miydi neydi o adamla italyaya gidiyor anlayanınız var mı? sonra diğer adamın eline geçiyor küçük kızın yaşadıklarını anlamasa yapacağı bir plan vs yok sonjeye yardım etme gibi bir düşüncesi yok. kızı kurtarıyor cocukları kurtarıyor sonra kalkan yapıyor vs aha diyorum kitap şimdi açılıyor neler olacak kızda sisteme baş kaldırıyor vs. Kurduğu kalkanın bir amacı yok. Ya koskoca ordu kalkana giremiyor birsürü yol deniyorlar profesörde öyle. Sonra profesör dur şu arka yoldan içeri gireyim diyor kızları buluyor. Lan bu nasıl kalkan o zaman amacı ne. çocuklars hep yanınızda olacağım naraları attıktan sonra bir daha asla haber alamıyoruz. Soyunuyor dışarı çıkıyor. sonra sonjeye geçiyor hikaye geri geliyoruz ve bi bakıyoruz sanki birileri aradaki sayfaları yırtıp atmış. Kızın planı işlerken hangi aksilikler çıkmış neye çözüm bulamamış da yakalanmış neler olmuş hiç bir şey yok ellerini açıyor teslim oluyor. E o çocuklara ne oldu kalkana ne oldu haberimiz yok. Dedimki tamam sonradna çılar yazar merak ettirmeye calısıyor ama yok. Hadi bunların hepsini es geçerimde nasıl final sahnesini böyle bitirebilir hiç bir şey anlamadım. Sonje konseye nakarlıları anlatıyor adamın bütün oyunlarını ortaya cıkarmaya calsııyor size bunu ispatlayabilirim diyor. Nakarlı adam elinde ölümcül virüus tutuyor numiye kaç diyor numi kapıdan içeri giriyor ve puff. Bi adada uyanıyorlar sevişiyorlar ve kitap bitiyor. Konseye ne oldu nakarlıya ne oldu. Ordaki ölümcül virüsten nasıl kurtuldular. Sanki orda öldülerde cennette uyandılar diye düşündüm bi ara ama yok 2 sene geçti jaxı ve charlsı gördük rex kkoşuyordu bu kadar. Ülkeler nasıl sizi dikkate aldı neler oldu. Aedende ne oldu aileleri bunları merake tmedi mi. 2 sene boyunca aedene gidip geldiler mi? ya bunların bilgisi nasıl olmaz. Devam kitabı olsa gam yemeyeceğim oda yok. Gerçekten kitabı bitirince sinirim bozuldu. Ben bunca zaman kadının mala anlatır gibi farkındalık sahibi olmalıyız laflarını dinleyip sonunda hiç bir şeye bağlanmayan kitabı niye okudum.