(Spoiler*) Sonunun kötü biteceğini fark ettiğimde “burada bırakayım da daha fazla üzülmeyeyim” diye düşündürüp bende bırakma arzusu oluşturan tek kitap Beyaz Gemi oldu. Ama gel gör ki bırakamadım. Kimileri kitap hakkında çocuk niye öldü gibi şeyler söylemiş ama bence yazar tam da olması gerekeni yapmış. O kitabın başından beri güzel kalpliliğiyle anlatılan Mümin dedemiz bile kendi menfaatleri için inancını hiçe sayıp Maral Ana’yı öldürebiliyorsa herkes öldürebilir ancak yalnızca çocuk kalbi inandıklarını çıkarlarına değişmeyecek kadar temiz olabilir. Ve bence çocuk için en güzel son buydu, o temiz kalbini dünyanın kötülükleriyle doldurmadan ayrılmak.