Kitap hakkında bu kadar olumlu yorum varken olumsuz yorum yapmak için girdiğim sitede kendimi gerçekten garip hissettim. Ama sonuçta olumlu ya da olumsuz bunlarda benim fikirlerim o yüzden paylaşmaktan geri durmayacağım. Bu kitabı kardeşime hediye olarak aldım, normalde okuduğundan hızlı bitirmesi ve sürekli övmesi merak ettiğim yazarın diğer kitaplarından önce bu kitabı elime almama sebep oldu. Belki de bu yüzden beklentimi karşılayamadığı içindir yeterince olumlu yaklaşamayışım. Kitabın verdiği fikirler, söylediği durumlar üzerinde durup düşünmemiz gereken gerçekler bu konularda yazar oldukça haklı. Benim beğenmediğim kısımsa yazarın bunları aktarma şeklinden kaynaklanıyor. Haklı olduğuna inandığı bir fikri o kadar çok tekrarlayıp durmuş ki insan bir süre sonra bayıyor ne yazık ki, tekrarladığı fikirler ve dikkat çekmeye çalıştığı noktalar normalleşiyor birnevi. Bunu acı bir örneğe benzetecek olursam, bir zamanlar ülkemizde sık yaşanan bombalı saldırıların bir zaman sonra insanlara normal gelmeye başlaması “bugün de burası bombalanmış, şu kadar da ölü varmış” diye hissettiğimiz belki biraz üzüntüyle ama normallikle aktarılmasına benzetebilirim. Değindiği noktalar çok ciddi evet hatta kimi kısımlarda gözümde canlandırmak bile istemeyeceğim kadar korkunç ama her söyleyişinde biraz daha normalleştiriyor. Belki tek bir defa tüm dikkati ona yönelterek söylese hepimizin hayatımızın hayatımızın sonuna kadar unutmayacağı anektodlar kalacak aklımızda. Bilmiyorum, belki de normalleştiriyormuş gibi gelmesi bana özeldir ve insansılığımdandır. Ayrıyeten olayların nasıl gerçekleştiği, bir an öyleyken bir an böyle olması, nereden nereye gidiyorlarsa bunun açıkça belirtilmemesi benim asıl sorunum. (Spoi içerebilir*) Mesela ben merakla Numi’nin yaptığı devasa küreyi bir nakarlının