Ah be Alper Canıgüz...
6/10
·216 syf.··
2020 17. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2020 19:28
Güzel bir kurgu, lakin aceleye gelmiş bir roman. İçerik biraz daha zenginleştirilerek bir yüz sayfa daha uzatılıp hem kurguya sadık kalan hem de toplumsal sorunlara daha çok vakit ayıran ve böylece kara mizah özelliğini gerçek manada yansıtan bir eser olabilirmiş. Ayrıca şöyle de bir durum var: Karakterler arasında yaşanan toplumsal, teolojik ve politik tartışmalarda neden konuşan tüm karakterler çok zeki? Karakterler arasındaki geçişler diyaloglarla keskin bir şekilde ayrılamamış; sohbetler diyalogdan ziyade monolog gibi. Kitap uzatılsa merak uyandıran kısımlar bir anda değil, daha çok kuşku içinde okuru kurguya çekebilirmiş. Tüm bu eleştirilere rağmen kitap gayet akıcı ve sürükleyici. Yazarın bir pasaja kendi gençliğini eklemesi gayet güzeldi. Kitapta başkarakter Aziz, “orta kantin” dedikçe okulum burnumda tüttü... Son olarak kitabın İskender Doğan’la ve onun muhteşem eseri Kan ve Gül’le daha çok temellendirilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Edebiyat
Kan ve GülAlper Canıgüz · April Yayıncılık · 20178,9bin okunma
·
25 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.