Hayatı sorgulatan, felsefenin derinliklerine inmeyi sağlayan, hayal kırıklıklarını içimizde hissettiren, bireyselciliği kahramanın gözünden savunurmuş gibi yaparak kaybetmeye mahkum olduğunu , dönemin dengelerini çok iyi ele alan güzel bir başyapıt. Sonunda biz de denizin derinliklerine Martinle beraber girip o son nefesi beraber hissediyoruz. Neden böyle oldu, böyle olmayabilir miydi...