Kitabın adı Hz. Muhammed döneminden öncesini tarif ediyor. Cahiliyye dönemini bize tu kaka ederek öğrettiler ki tamamen ideolojiktir bence. Kitabı okuyanlar o dönemde, evlatlığın eşiyle evlenmenin yasaklanması gibi insani kurallar koyulduğunu göreceklerdir. Kız çocuklarının diri diri gömülmesi örneği verilir hep. Bu eylemin olsa olsa bir genelleme yapılarak anlatıldığını düşünüyor yazar. O devirde dişi ilahlara tapıldığını belgeliyor. Yani taptığı bile dişiyken nasıl kız çocuklarını yok etsin ki? Hiç mantıklı değil. Kısa ve bilgilendiren bir araştırma olmuş bence.