Beğenmen umrumda değil. Lütfen yorum yap. Fikrini okumak istiyorum.
Ne okuduğunuzu sorgulamıyorum. Bana neden kitap okuduğunuzu anlatın. Niye okuyorsunuz? Gelişmek mi istiyorsunuz? Şaşalı cümleler kurmayı mı istiyorsunuz? Ruhunuzu kemiren sancılardan mı kurtulmak istiyorsunuz? Tarih sahnesinde gezintiye çıkmak mı istiyorsunuz? Yaradılışı mı sorguluyorsunuz? Gerçekten niye okuyorsunuz? Derdiniz nedir? Siz bunu kurcalarken ben de kendime bir bakış açısı kazandırmak istiyorum.
··
358 Gösterim
108 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hayır hayır, benim kastım bu değildi. Diyorum ki, kitap okumak modern bir alışkanlıktır ve bu alışkanlık ile malul moderninsanın ne ilmen ne fikren ne zihnen ne de ahlâken modernöncesi insana nisbetle hiçbir üstünlüğünü olmadığını iddia ediyorum. Buna inanıyorum ve okudukça buna inancım pekişiyor. Sadr ve şifa derken bunu kastediyorum. Kuran ve hadis dışındaki bütün kitapların bir nevi kurmaca olduğu hakikatinden hareketle söylüyorum bunu.
Bilal Günaydın
Gönderi Sahibi
Ben de peygamberler dönemlerinde dolaşmak için zaman makinesi istiyorum zaten.
Kitap okumanın hiçbir sadra şifa olmadığını anlamak için kitap okuyorum. Şöyle ki, eğer kitap okumazsam ve kitap okumak hiçbir sadra şifa olmuyor desem kitap okumadığım için bu sözüm daha söylendiği an hükmünü yitirir. Kitap okuduğum için hem kitabın hiçbir sadra şifa olmadığını anlıyorum hem de bunu söyleme hakkını elde etmiş oluyorum.
Bilal Günaydın
Gönderi Sahibi
Zaten okudukça derdin artıyor. Zaman makinesi olsa iş görürdü. Dolanıp dururduk. Düşüncenizi paylaştığınız için teşekkür ederim
Okumak; keyif, haz, emek, zahmet vs birçok şeyi içinde barındırır. Bir kez bu tadı alınca durmak neredeyse imkansız olur. Ama asıl mesele bu değil. Hayat yolda olmaktır, dönüşmektir, evrilmektir. Ve bunu bütün yüzyılların insanlarından bir parça alarak yaparsın. "Ben, senin, o kitabı okuduktan sonra, okumadan öncekinden farklı bir insan olduğuna inanıyorum’’ der Wolf. Yani yolda olmanın, daha iyiye yürümenin en güzel yoludur okumak...
Bilal Günaydın
Gönderi Sahibi
Ne kadar güzel ifade ettiniz. Teşekkür ederim düşüncenizi paylaştığınız için
Sabırlı olayı öğrenmek, olaylara veya durumlara karsi farklı bakış açısı kazanabilmek, cok yönlü düşünce becerisine sahip olabilmek, güzel zaman gecirmek ve kendim için bir sey yapmış olmanın keyfiyetine sahip olmak için okuyorum..okumaya çalışıyorum.
Bilal Günaydın
Gönderi Sahibi
Dilerim bu keyifli sürecinizi hiç bitmez ve aynı süreçte ilerler. Teşekkür ederim düşüncenizi paylaştığınız için