Puan vermedi·152 syf.····Okunma: 30 Nisan 2020 02:02 Hayır dört ayakta kötüdür,
"Bütün hayvanlar eşittir ama bazı hayvanlar diğerlerinden daha eşittir"
Resmen bir kahin olan Orwell başlarda bu eserinde bize, hayvanların, işkence ve baskı gördükleri sahiplerinden "kurtulması"nı başka bir deyimiyle ayaklanmasını anlatıyor.
Bir masal denilince akla ne gelir?
İyi, mutlu, sevinçli, hüzünden uzak bir son gelir.
Mutluluk gelir, kötülerin yok olması gelir.
Ama kesinlikle "Hayvan Çiftliği" gelmez ya da "Beylik Çiftliği" ne derseniz artık :)
Bir "masal" bu kadar masal olamazdı.
Günümüzü gözler önüne seren Hayvan Çiftliği'nin kötü şartlar altında kaleme alınması, Berkshire domuzu Napolyon'un Stalin'in alegorisi olması gibi aslında söylenecek çok şey var amaa "Dört ayak iyi, iki ayak kötü!"
Bir çok açıdan ufuk açıcı bir eser.
Belki de dünya Hayvan Çiftliğidir ve başımızdakiler ise domuzlardır veya insanlar, fark ediyorsa