Puan vermedi·80 syf.··Beğendi
···Okunma: 01 Mayıs 2020 02:02 Stefan Zweig'ın bu novellası, bana kalırsa, başlangıç bakımından hikayesi ile insanı içine çekiyor. İnsanın sahip olduğu maddi ve manevi değerlerin gerçekten "gerçek mutluluğa" ulaşmasını sağlayıp sağlayamadığı, insanoğlunun yetinmeyi bilmediği ve macera tutkusu ele alınmıştır. Kitap, bir davranış silsilesi neticesinde, elindeki maddi/manevi gücü kaybetme ile bir vicdan azabı ve ahlaki çerçevenin yarattığı korkunun insanda ortaya çıkardığı davranış değişikliği ve iç huzursuzluğu kahramanımız "Irene'ye" yaşatıyor. Durum böyle olmakla birlikte kahramanımız derinlemesine bir imtihana da çekiliyor. Bu imtihandan geçiyor mu kalıyor mu? sorusunun cevabını yaklaşık bir buçuk saatlik bir okuma ile bulabilirsiniz.
Ezcümle sahip olduklarımızı güçlendirmeli ve bunlara değer katmaya çalışmalıyız ancak macera peşinde koşuyorsak eğer sonuçlarına da yüce gönüllülük ile katlanmalıyız. Macera cesaret ister, öncesinde de sonrasında da...