·128 syf.····Okunma: 05 Mayıs 2020 00:00 Her eserini büyük bir zevkle okuduğum büyük yazar Sabahattin Ali'nin Yeni Dünya'sı da diğer eserleri gibi beni içine çekti. İnsanları gözleme yeteneği muazzam olan Sabahattin Ali bu yeteneğini 'Yeni Dünya'da da ustalıkla konuşturmuş. Anadolu insanının uğradığı haksızlıklar, bir başına bırakılmışlık, istenmeyen evlat gibi görülüş, fakirlik, hastalık ve hâliyle cahillik çok net bir şekilde tasvir edilmiş. Sabahattin Ali'nin muhteşem betimlemeleri sayesinde hikayelerin arasında kayboldum. Yazar, öyle betimliyor ki kendinizi olay yerinde hissetmemenizin imkanı yok diyebilirim. Okurken hem keyif aldım hem de sıkıldım. Sıkılmamın sebebi kesinlikle eserin edebi değersizliğinden kaynaklı değildi. Gerçeklerle yüzleşmekten sıkıldım, bunaldım. Açlıktan, hastalıktan ölen insanların yanı başındaymışım da elimden hiçbir şey gelmiyormuş gibi hissettim. Tüm yaşanan çileye şahit oldum ama elimden bir şey gelmedi. Bu yüzden okumak istemedim ama hayatın gerçekleri gereği kendimi okumaya zorladım ve kitabı bitirince iyi ki okumuşum dedim.
Bir mezarı bile çok gördüğümüz Sabahattin Ali'nin Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan tüm eserlerini okuyacağım ama bunu zamana yaymayı düşünüyorum. Çünkü Sabahattin Ali bir çırpıda bitirilebilecek bir yazar değil diye düşünüyorum.
Kitabı tavsiye eder, iyi okumalar dilerim. :)