'Modernleşmenin' yolunu milyonlarca insanın katledilmesi gibi gören Avrupa ve ona hayran doğulular... Hep bu yaman çelişkiyi sorgularım içimde. Modernleşme adı altında geçmişte ve günümüzdeki soykırımlarda kardeşlerimizi, canlarımızı, topraklarımızı yok eden ve bunu yaparkende dünyada 'kaliteli ırk' kalkanıyla tüm arsızlığıyla duran vampirlere büyük hayranlık besleyen insanlar. Stockholm sendromuna en somut örnek... Ve içimi acıtan en yaralıyıcı örnek. Geçen biri 'Avrupa modernleşmeyi çok güzel becerdi deyince yüzümdeki acı gülümseyle milyonlarca masumun kanları üzerinde dans ederek becerdi' oldu..