Puan vermedi·320 syf.··
Beğendi
·
2020 13. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2020 12:33
İlber hoca Türk tarih yazıcılığını ciddi bir biçimde eleştiriliyor. Özellikle Fatih Sultan Mehmed'e kadar nerdeyse hiçbir şeyin kayıt altına alınmadığını belirtiyor. Türkiye'de ki tarih eğitimini de eleştiriyor. Belki de Kültür ve Turizm Bakanlığı yerine Milli Eğitim Bakanlığı danışmanı olmalıymış. Eleştirilerden sonra Timur, Altın Orda Devleti, Kırım Hanlığı ve Osmanlı Devleti ile Türklerin altın çağı başlıyor. Soru - cevap şeklinde bir kurgu var. Kitapta özellikle Osmanlı Devletinin 3. Roma İmparatorluğu olduğu üzerinde duruluyor. 1. si Pagan 2. si Hristiyan 3. sü Müslüman Roma İmparatorluğu. Fatih Sultan Mehmed, Yavuz Sultan Selim ve Kanuni Sultan Süleyman dönemine odaklanılıyor. II. Mehmed'in gerçekten de üçüncü roma imparatorluğu üzerinde durduğu ve seferlerini bu plan dahilinde yaptığı aşikar. Sultan Süleyman da zaten II. Mehmed'in yarım kalan seferlerini tamamlıyor. Sultan Selim ise sadece doğuya sefer düzenlemesine rağmen İlber Hocaya göre o da eğer daha fazla yaşasaydı onunda sonraki hedefi İtalya olacaktı. Bu dönemler anlatılırken lisede öğrendiğim, İstanbul'un fethiyle rönesans hareketlerinin başlaması ya da Memlukler ile yapılan savaşlardan sonra halifeliğin Osmanlı Devletine geçmesi gibi bazı tarih bilgilerimi de çöpe atmak durumunda kaldım. Osmanlı Devletini üçüncü roma imparatorluğu görelim ya da görmeyelim Osmanlı Devleti bir dönem dünyaya hükmetti. Bir gün Türkiye Cumhuriyetinin de altın çağlarda anılması dileğiyle...
Tarih
Türklerin Altın Çağıİlber Ortaylı · Kronik Kitap · 20172,857 okunma
·
10 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.