Çocukluğumda filmini izlemiştim. Aklımda kalan yabanileşen çocuklar, şişman gözlüklü bir çocuk ve onun kötü sonu. Ben bir hazine adası filmi bekliyordum aslında. O minik aklımla ne kadar irkilmiştim.
Kitabı okudukça filmin bir kısmı tekrar canlandı gözlerimde. Uzun zamandır okumak istiyordum. Okuyarak iyi de yaptığımı düşünüyorum.
Çocukların meleksi taraflarının ötesinde, onların birer minyatür yetişkin olduğunu bu kitap bize hatırlatıyor. İnsan davranışları üzerine temel şeyler deneyimleyeceğimiz önemli bir eser Sineklerin Tanrısı .