·288 syf.··Beğendi
···Okunma: 16 Mayıs 2020 17:11 Üstad Halil İnalcık bu eserinde okuyucuya ; osmanlıdaki adalet, devlet, hukuk geleneğini ve uygulamalarını arşiv kayıtlarından kaynak göstererek anlatıyor. Osmanlının devlet, hukuk ve adalet sistemini merak edenler kesinlikle okumalılar. Osmanlıda suiistimallerin önüne nasıl geçilmeye çalışıldığı, sipahilerin yolsuzlukları ve osmanlı bürokrasisinin bunun önüne nasıl geçmeye çalıştığını anlatmaktadır. Osmanlıda adalet var yada yok diyerek kesin bir sonuca varamazsınız çünkü osmanlı her ne kadar adaletle hükmetmeye ve reayayı mutlu etmeye çalıştıysa da sipahi ve kapıkullarının yaptığı yolsuzluklar ve suiistimaller bu adaletin önüne geçmektedir. Osmanlı yönetimi ve hukuk sistemi ise elinden geldiğince bunun önüne geçmeye çalışmış ve bazı yerlerde önüne geçip güzel reformlar yapmış ama bazı yerlerde de önüne tam olarak geçememiştir. Yani aslında cevap hem adalet vardır hemde yoktur olarak çıkıyor. Kitabı önyargılarınızı bir kenara bırakarak okumalısınız ve olaylara o zamanın gereklilik ve şartları penceresinden bir adım geride durarak bakmalısınız. Tarih hepimizin tarihidir. Keyifli okumalar..