·104 syf.··Beğendi
···Okunma: 18 Mayıs 2020 03:05 Haksızlıkla mücadele eden bir insanın hiçlikle de mücadele etmek zorunda kalması. Suçlusuna adalet belki ama suçsuzuna yapılabilecek en büyük kötülüklerden. Bir insanın hiçlik içinde verdiği psikolojik savaşı nasıl yendiğine tanık oluyoruz bu kitapta.
Spoiler:
Bu savaşta Dr. B'nin eline şans eseri geçirdiği bir kitapla hayat bulması ve bu kitapta yer alan satrançla ilgili görsellerle kendine bir oyun dünyası yaratmasını görüyoruz. Bir otel odasındaki hiçlik içindeki karakter on dört gün boyunca bir kitapla yapayalnızdır. İki kişilik bir oyunda kendisiyle başbaşadır. Hayalinde başlayan satranç tahtası çizimiyle birlikte Dr. B zamanla kendinin en büyük rakibi haline gelir ve oyunun tüm olası hamlelerini kendi kendine çıkaracak kadar kendisiyle oynar. En sonunda bir dünya şampiyonunu bile alt edecek seviyededir ama bu zamanla psikolojik bir yıkıma dönüşür ve Dr. B satrancı maziye gömmek zorunda kalır. Ta ki yıllar sonra oyun kendisini içine çekene kadar...
Çok etkileyici bir kitap ve defalarca okuyabilirim, çok güzel psikolojik çıkarımları var Stefan Zweig'in ve ben bunu çok seviyorum.