·204 syf.··Beğendi
···Okunma: 21 Mayıs 2020 23:32 "Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar."
Son zamanlarda okurken en keyif aldığım kitap oldu. Alper Canıgüz kalemini ustalıkla kullanan bir yazar.
Kitapta, en olgun çağını yaşayan kahramanımız Alper Kamu ile bir cinayeti çözmeye çalışıyoruz. Geri planda Marx'tan Kant'a, Freud'dan Camu'ya, Sartre'dan Nietzsche'ye kadar pek çok gönderme var. Zekice yazılmış bir kitap. Özellikle "Böyle Uyurdu Zerdüşt" bölümünü çok sevdim.
Kitap genel olarak güldürüp çokça düşündürürken Hakan'ın Alper'e yazdığı mektup biraz hüzünlendirdi beni.
Eğer felsefe ve psikolojiye ilginiz varsa, absürt edebiyatı da seviyorsanız ve hele bir de beş yaşındaysanız mutlaka okumanız gereken bir kitap. :)
"Erzurum balı diye bir şey yoktur!"