Anlamak için baya bir çaba sarf ettiğim Mark Twain eseri...
Diğer öykü kitapları gibi olmak yerine daha felsefi bir çalışma olmuş. İnsanın bir makine olduğu ve daha fazlası olmadığını ileri sürerek başlıyor kitap ve bunu ısrarla okuyucuya yer ettirmek istiyor. Yaşlı adam ve genç adam arasında diyaloglar geçiyor, yaşlı adam görmüş geçirmiş ve maymun gözünü açsın istiyor. Genç adamla birlikte acı gerçeklerle yüzleşiyoruz kitap boyunca. İnsan doğasına ilişkin ürkütücü ikna edicilikte görünen tespitler var. Ben ikna oldum mu? Bence hayır ya. Esas vurgu, insanın kendinden başka bir şeyi düşünmediği üzerine. Haksız da sayılmaz..
Toparlarsak eğer, çok büyük hedefler beklememek üzerine okunur mu okunur. Benim incelememin dışında #74116784 bu da fevkalâdedir..
İnsan Nedir?Mark Twain · Tutku Yayınevi · 201919bin okunma