·88 syf.····Okunma: 26 Mayıs 2017 00:00 Stefan Zweig külliyatının en güzel eserlerinden biri olan bu kitap gerçekten bir solukta okunuyor.Sadece satranca yeteneği olan biri ile bedenen ve zihnen hayatta kalabilmek için satranca tutunan birinin enteresan karşılaşmasına hoş geldiniz! Bu eserde insanın en büyük hapishanesinin kendi zihni olduğunu ve sadece orada özgür yada tutsak olunabileceğini çarpıcı bir şekilde kaleme alan Zweig diğer yandan insan zihninin istediği zaman neleri başarabileceğini,zihnin ve ruhun kendisini nasıl aşabileceğini,insan hayatında zihin,ruh,beden kontrolünün ve iradenin ne kadar önemli olduğunu gözler önüne seriyor.Bunları anlatırken de dönemin tarihini özellikle de siyasi ve askeri tarihini çok güzel bir şekilde asıl konunun önüne geçirmeden okuyucularına aktarıyor.Kesinlikle okunması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum,şimdiden iyi okumalar dilerim.Selam olsun yüreği güzel tüm insanlara.
''DÜNYADA HİÇBİR ŞEY HİÇLİK KADAR BÜYÜK BİR BASKI YAPMAZ İNSAN RUHUNDA''-S.ZWEİG