·144 syf.··Beğendi
···Okunma: 25 Mayıs 2020 16:11 Edebiyatta hikaye türü yazmak riskli bir iştir. Çünkü hem yazılanı kısa tutmak zorundasınız hem de kısa vadede anlatmak istediğinizi anlatmak zorundasınızdır. Bizim edebiyatımızda bu konuda en iyi yazar benim için, Sait Faik Abasıyanık'tır. Ben onu okuduktan sonra kendi edebiyatımız için konuşacak olursam aynı tadı bir türlü alamıyordum. Yakınından geçen eserlere bile denk gelemiyordum.
Güncel yazar okumayan biriyim aslında. Klasiklere ve eskilere ağırlık veririm çoğu zaman, belki eski kafalıyım diyebiliriz. Güncel olanlar bana hiçbir zaman o okuduklarımın verdiği duyguları veremiyorlar. Hikaye türü özellikle zor bir tür olduğu için hikaye denilince eskilerden sadece Sait Faik'i seviyorum mesela.
Son zamanlarda çok kıymetli kitap dostlarımın bana tavsiye ettiği Behçet Çelik ve Uğur Nazlıcan'ın kitaplarını okudum. Güncel yazarlara olan ön yargımı parçalamak istedim onları okuyarak. Ve başardılar ön yargımı aştım ve iki yazarı da sevdim. Ama nedense bir şeyler eksik gibiydi. Güzel hikayeler yazmışlardı aslında o zor dediğim aşamaları geçmişlerdi yalnız bir şeyler eksikti. Sait Faikten aldığım tadı alamıyordum
Sonra ortaya Mahir Ünsal Eriş çıktı. Ben de hazır ön yargımı kırmışken ve sevdiğim dostlarımın beğendiği bu yazarı okumak istedim. Kitabı bitirirken, o arka kapağı kapatırken dedim ki "Bitti mi yani bu kadar mıydı?" Tadı damağımda o kadar güzel kaldı ki hiç gitsin istemedim. Artık diğer yazarlarda bulamadığım Sait Faik Abasıyanık'da bulduğum tad'a yakın bir tat bulmanın gururu içindeydim...
Yazarın hikayeleri bazıları kurgu bazıları yaşanmış hikayeler. Ama ne olursa olsun yurdumun hikayeleri hepsi. Kimsenin bilmediği köylerde, kasabalarda geçen olayları ve toplumumuzun geçmişte kanayan ve hâlâ kanamaya devam eden sorunlarını muazzam bir şekilde hikayeleştirmiş. Okudukça kafama dank eden bir mesele var. Ben ekmek almaya giderken, komşu Fatma teyze çiçeklerini sularken ve mahallemizde bir sürü sıradan günlük olaylar olurken başka yerlerde o kadar çok sıra dışı şeyler oluyor ki hiç haberimiz yok.
Haberimiz olamaz zaten ama geç de olsa o haberdar olmak için Sevgili Mahir Ünsal Erişi okumaya devam edeceğim...