Kalın kitapların en güzel yanı olaylara en ufak detayına kadar hakim oluyorsunuz.Gözünüze hiç bitmeyecek gibi geliyor ki bende epey uzun bir sürede bitirdim. Bunun nedeni bana kalırsa kitabı başlarda anlayamamak. Böyle kitapları yazıldığı dönem, yazarın yaşadıkları gibi unsurlara hakim olarak okursak kitap su gibi bitebilir. Dostoyevski dönemin düşünsel, ahlaki yapısı, batının karanlık ve iki yüzlülüğünü ince ince işlemiş. Kendisininde gençken aldığı kürek ve sürgün cezası kitaptaki ana karakter Raskolnikovla kendini çok özdeşleştirdiğini hissettirdi bana. Psikolojik açıdan özel çözümlemelerin yer aldığı bir kitap. Kötü bir insanı öldürmekle pek çok iyi şey ortaya çıkıyorsa işlenen cinayet mi sayılır yoksa iyilik mi?