·56 syf.··Beğendi
···Okunma: 31 Mayıs 2020 18:19 Bu kitap bir uzun öykü ya da başka bir deyişle novella. Zweig’in eserlerine aşina olanlar bu uzun öykülerine de aşinadır. Zweig’i okuyanlar onun yıkıcı savaş kavramına karşı insanı koyduğunu da bilirler. Bu öyküde de Ferdinand, “İnsanlığın ötesinde bir vatanım yok benim, insanları öldürmek gibi bir isteğim, hırsım yok...” dese de yine de çelişkiler ve mecburiyetler arasında sıkışır kalır. Bir karar vermelidir. Pencereden gördüğü bahar, eşi Paula’nın yüreğindeki büyük sevgi, köpeklerinin sadakati ve varlığıyla duyulan sevinçleri mi yoksa öldüğü/öldürdüğü, insani olan her şeyi yıktığı savaş mı galip gelecektir? Öykü bize bunun cevabını verir. Tabii biz bir cevaba varana Ferdinand’ın içsel çatışmalarına tanık da oluruz. Korkaklık ve cesaret arasında gidip gelen Ferdinand’ın, güçlü kişiliğiyle Paula’nın anlatıldığı bu öyküyü çok beğendim. Mutlaka okunmalı.