Haziran Ayı Öykü Etkinliği (03-30 Haziran 2020)
ESPÉRER "Savaşın eşiğinde, soğuk her yeri sardığında onlar umudunu yitirmez." Against The Current'in Legends Never Die isimli bir şarkısı var. Şarkının bir sözü bu. Benim değinmek istediğim nokta, neden ümitlerini yitirmedikleri. Çünkü o küçük umutlarından başka bir şeyleri yok. Evet, yok. Parayla veya sevdiklerinle efsane olamazsın. Bunlara sahip değilsindir hem. Hemen gidebilrler. Savaşın eşiğinde, soğuk her yeri sardığında kaybetmediğin umudunla efsane olursun. "Çalışmaya ne oldu?" diye soracak olursanız, savaşın eşiğine gelebilmek için çalışmanız gerekir. Ama şu da var ki, artık her şey bir şarta bağlanmış. Umut etmenin bile şartı var. Bu şartların çoğu yalan. Ama insanlar bunlara inanıyor. İnandıkları anda, umutlarını, sahip oldukları en önemli belki de tek şeyi kaybederler. Çünkü çoğu şart aptalca ve kimsenin yerine getiremeyeceği türden şartlardır. Ve inanmaya başladıkları anda, savaşı da kaybederler. "Kim? Efsaneler mi?Hani onlar umutlarını kaybetmezlerdi?". Benim kastettiklerim efsaneler değil. Efsane olmayan insanlar. Siz yoksa savaşı daha farklı bir şey mi sandınız? Hayır, savaş umudunuzu bitirmeye çalıştıkları andır. Eğer savaşı kazanırsanız gerisi kolaydır. Çok geveledim yine. Para kazanabilirsiniz, insanların güvenlerini geri kazanabilirsiniz, ama asla umudunuzu -ya da ümidinizi, ne derseniz artık- geri kazanmanız için çok çalışmanız gerekir. Güzel şeyler kolay kazanılmaz ve umut, dünyadaki en güzel şeydir ve çoğu insanın, umudundan başka hiçbir şeyi yoktur. Hani diyorsunuz ya, ruh emici, öcü, duygusuz diye, o insanların umutları yok işte. Bu yüzden böyleler. Sahip oldukları tek şey çalınmış. Ne olduğunu biliyorsunuz zaten. Umutlarımızı çalanlar da hapse girmeli bence. Bir daha çıkamasınlar oradan, mezarları da hapishanede kalsın, kalsın ki ölüyken bile umut çalmanın acısını çeksinler. Benim yazım buraya kadardı, umarım beğenmişsinizdir. #75096300 11. söz hakkında yazdım. Daha önceden yazıldı biliyorum ama ben bitirene kadar paylaşılmış çoktan. İnsanların umutlarıyla oynama, belki tek sahip oldukları şey odur.
··
54 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Zeynep
Gönderi Sahibi
Yazımın başında bahsettiğim şarkı da burada: youtu.be/J2UJ1RWw3EA Bu deneme, Erhan Özdemir etkinliğindendir. 2020, Copyright. Tüm hakları saklıdır.