Kağnı kitabı kadar vurucu ve sert bulmasam da, Değirmen kitabından daha iyi bulduğum bir hikaye serisi. Netice itibariyle farkındalığın Nirvanası olan Sabahattin Ali'nin elinden çıkmış hikayeler olması bile tek başına okunmaya değer kılıyor. Konu ise gene Anadolu insanının garibanlığı, çaresizliği ve sülalesine sövdüğüm hayatın acımasızlığı ekseninde geçiyor.
"Çaydanlık", "Ayran", "Sulfata" ve "Hasanboğuldu" en çok beğendiğim hikayelerinin başında gelmekte.