·584 syf.··Beğendi
···Okunma: 31 Mayıs 2020 21:28 Üç dört defa başlayıp dördüncü defada bitirmeyi başardığım daha doğrusu bitirmek demek haksızlık olur sadece okumayı bitirdim. Faust hiçbir zaman bitecek bir kitap değil. Bu okumamı okuma saymıyorum sadece asıl okumaya bir ön hazırlık olarak sayıyorum. Gerçek sanat eserleri bir defa sayfaları çevirerek okuduğunu sanmamalı insan.
Dante’nin başlattığı akımı zirveye taşımıştır Goethe Faust başyapıtı ile.Kendimi inceleme yapma seviyesinde göremiyorum aslında. Sadece genel fikrimi belirtmek istedim. İlahi Komedya’ da aldığım lezzeti Faust’ta da aldım. İnanılmaz bir zevk bu eserleri okumak aynı zamanda çok sabır gerektirir ve belli bir seviyeye gelmeden okununca tat alınmıyor. Deyim yerindeyse bu eserlere hazırlık yapmak gerekir. Bu tarza alışmak biraz zaman alabilir.
Benim için ne kadar zor olsa da çok keyif verici bir okumaydı. Umarım siz de aynı keyifle okursunuz.
Ölmeden önce muhakkak okunması gereken nadide bir eser.