Spoliler içerir (mecbur)
Puan vermedi·71 syf.··
Beğendi
·
2020 31. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2020 02:39
Kavuşunca aşk, kavuşmayınca sevda mı olurdu? Yoksa tam tersi mi, bence tartışılır. Bu duygu durumu insanların hislerine ve yükledikleri anlamlara göre değişir. Tarih boyunca o kadar çok destansı aşklar yaşanmıştır ki, bunları duydukça veya okudukça "aşk"ın erişilmesi imkânsız bir hissiyat olduğu düşünülmeye başlanmıştır. Hele günümüzdeki aşkları düşündükçe, aşkın yeterince anlaşılmadığı kanısındayım. Evet.. Destansı aşklardan biri de, Abèlard ve Hèloise'in aşkıdır. Şair ve filozof olan Abèlard ve öğrencisi Hèloise... Abèlard, en basit mantık kuralların bile dinsel açıklamalara bağlanmaya çalışıldığı bir dönemde, akılcı felsefeyi savunma başarısını göstermiş biridir. Hèloise ise kadın haklarını savunan ve o günlerin filozoflarından sayılan bir öğrencidir. 12.yüzyıldaki kadınlara göre iyi yetişmiş, bilgili ve kültürlü bir genç kızdır. Bu iki değerli insanın yaşadığı aşkı siz düşünün... 12.yüzyılda bu iki aykırı insanın kabullenilmesi zaten zorken, aşklarının kabul görmesi zaten imkânsızdır. imgyukle.com/i/CIwc3U Bu iki filozofun yolu 1119 yılında, Hèloise'in dayısı Fulbert'in, Abèlard'ın, yeğeninin eğitmenliğini onaylaması ile kesişmiştir. Abèlard 40, Hèloise ise 22 yaşındadır. Öğretmen-öğrenci ilişkisi bir süre sonra, destansı ve ömür boyu sürecek bir aşka dönüşmüştür. Hèloise'in dayısı Fulbert, bu aşkı farkettikten sonra bu ikiliyi ayırır. Bir süre sonra da Hèloise hamile kalır. Bunu duyan Abèlard, Hèloise'in kaçırır. Abèlard, dayısının bu ilişkiyi onaylaması ve onları bağışlaması için Hèloise ile gizlice evlenir. (Ama Hèloise evliliği hiç istemez. Çünkü hem Abèlard'ın çocuk gürültüsü içinde yaşayacak bir adam olmadığını düşünür, hem de evliliğin aşkı öldüreceğine inanır) . Hèloise'in evlilik dışı çocuğu olduğu için ve ahlaksız kadın olarak damgalandığından ilişkilerini gizlice yürütürler. Mektuplarının da birbirlerine besledikleri sevgi ve özlem belli olmaktadır. Abèlard, Hèloise'i dayısının gazabından korumak için, onu, Argenteuil' de bir manastıra göndermiştir. Ama kendisi Fulbert'in gazabından korunamamıştır(!!!) Mektuplarda Hèloise Abèlard'dan aşk, sevgi dilendikçe, Abèlard ona yetmeyeceğini düşünüp kaçar kurduğu cümlelerle. Hèloise'in Abèlard'a: "Hep söyledim sana; yüreğine sahip olmak daha keyifliydi; Erkekliğin değer verdiğim en son şeydi." demesinden de bu anlaşılıyor. Abèlard, için için aşkından yandığı Hèloise'i defalarca kendinden uzaklaştırmaya çalışmıştır. Hem delicesine seviyor hem de bir o kadar utanıyordur ondan. Yaşadığı acı olayların etkisinden çıkamamıştır ve kendini yok etmek istemektedir. Ama onu hayata bağlayan Hèloise'e duyduğu aşktır... "Seni seviyorum" demeden de insanlar pekâla birbirlerine olan sevgilerini dile getirirler kurdukları cümlelerle veya davranışlarıyla. Mektuplarıyla birbirlerine hıçkırıklarını ve aşklarını yollamışlardır bu güzel iki filozof. Sade cümlelerle ve okuyanın içini dağlayan betimlemelerle; satır satır işlemişlerdir sevdalarını. imgyukle.com/i/CIwWqR Abèlard ve Hèloise'in mezarları şimdi Paris'in ünlü Père Lanchaise Mezarlığında yanyana. Oğulları Pierre Astrolabe hakkındaysa bir bilgiye ulaşılmış değil. Her aşkın yaşanılışı farklıdır. Bence kesinlikle okumalısınız bu iki bilgenin sevdasını..
Kültür-Sanat
Abelard ve Heloise: MektuplarRonald Duncan · Mitos Boyut Yayınları · 20022,914 okunma
··
44 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ayrıntılı incelememiz için teşekkürler. Okuma listeme girdi sayenizde...
Yazgı Yurdaarmağan
Gönderi Sahibi
Rica ederim. Okumanıza vesile olduysam ben teşekkür ederim :))
Ah! "*incelemeniz" elbette :).
Ah! Ne çok severim mektuplaşmayı. Önceden mektup arkadaşlarımız vardı. Mektupların yanına küçük hediyeler koyar öyle verirdik postaya 🌼🥰 Şimdi kalmadı. Her şey çok sahte artık. Hep mektup değil mi Yazgı kitap? Hem de sevda mektupları... Eğer öyleyse ben de eski mektup sevdamın hatrına listeme alayım malum listem hep çok kabarık 🤭 Eline sağlık, sayende hiç bilmediğim bir kitaptan daha haberdar oldum 🌺🌼❤️
Yazgı Yurdaarmağan
Gönderi Sahibi
Hiç sorma ya😍 işlemeli kağıtlara yazardık mektuplarımızı, fotoğraflarımızı gönderirdik ne güzeldi o zamanlar🥺 Evet kuzum mektuplardan oluşur kitap. Birbirlerine gönderdikleri, şiirimsi cevaplarla. İnancını sorgulayacağın bir kitap olacaktır haberin olsun☺️ keyifle oku kuzum, ben teşekkür ederim asıl okumama vesile olduysam🙏🏻 o liste azalmaz, aksine daha da artar🤗😇
Gram azalmıyor evet. Ekliyorum hemen ❤️🌼
Yazgı Yurdaarmağan
Gönderi Sahibi
🌸🧚🏻‍♀️😘