Okuduğum en iyi kitaplardan biri diyebilirim. Kitap genel olarak pek çok insanın merak ettiği hayatın anlamı nedir sorusuna açıklık getirmeye çalışmış. Çok zor şartlarda, Nazi Kamplarında, sürekli ölümle iç içe yaşadığı dönemdeki gözlemlerini de anlatan yazar. Belkide bu yüzden hayatın anlamına bu kadar kafa yormuş ve çok önemli tesbitlerde bulunmuş. Öncelikle hayatın bizden ne beklediğini öğrenmemiz gerektiğini anlatıyor. Sorunların çözümünü geçmişi kurcalayarak değilde geleceğe yönelerek aramamızı öğütlüyor. Beni en çok etkileyen ise insanları iki gruba ayırması. Bu sınıflamayı yaparkende sadece şunu esas alıyor. İnsanî değerlerden herşeye rağmen ayrılmayanları soylu, insan onurunu çiğneyen ve onun üzerine basarak yükselenleri soysuz sayması. Bence soylunun en güzel tanimlamasi budur. Ayrıca kurucusu olduğu logoterapinin ilkelerinide bu kitapta bulabilirsiniz.