9/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2020 59. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2020 02:59
"Cadı Avcısı" bir dönemlerin fenomen olan kitaplarındandı ve ben çoğu zaman olduğu gibi yine ancak okuyabildim. O zamanlar ben de çok merak ediyordum ama artık merakım geçmiş, beklentilerim kaybolmuştu ve birdenbire okuma isteğiyle doldum. İyi ki de böyle olmuş çünkü kitabı beklediğimden çok daha fazla sevdim. Öncelikle eski dönemlerde geçen fantastik serileri seviyorum, gerçeklikle harmanlanmış gibi oluyorlar ve bu kitapta da bu vardı, fantastik kısmının cadılar üzerine olması hoşuma gitti. Macerası boldu, elimden pek bırakamadım. Karakterleri gayet iyiydi, özellikle yan karakterleri çok sevdim ve bence kötü karakterler de iyi işlenmişti. Ana karakterimiz olan Elizabeth içinse kararsızım. Aslına bakarsanız yazar gayet güçlü bir kadın karakter ortaya çıkarmış ama bunun getirisi olarak yaptığı hatalar ya da düşünceleri ve duyguları daha çok göze batıyordu. Demek istediğim şu ki kızımız gerçekten hem fiziksel hem duygusal olarak güçlü ve zeki ama bazı fikir ve hislerini değiştirmekte zorlanıyor ve sığ görüşlü olabiliyor ya da bazı durumları anlamakta saf gibi davranabiliyor. Bu beni sinir etti bazı yerlerde yani senin gibi bir kız dedim bunu anlamayacak mı? Neyse ama genel anlamda gerçekten iyiydi, yorumundan önce kitabın yazım tarihine bakmadım ama çok yeni olduğunu sanmıyorum bu yüzden bazı klişe şeyler yok değildi ama yine de yazar gerekli yerlerde beni heyecanlandırmayı başardı. Gidişatı güzeldi, bu bilmece tarzında olaylar da artık klasikleşse de seviyorum ben gizem katıyor ortama ve bu kitapta o da vardı. Ana karakterdeki bazı özellikler dışında sevmediğim bir diğer şeyse başka bir karakterdi ama bunu spoiler olmaması için yazmayacağım. Belki okuyanlar ne demek istediğimi ya da kimi demek istediğimi anlar. Yani bana biraz zorlama bir şekilde o hale sokulmuş gibi geldi. Ve tabii kitapta başka zorlama bir iki yaşanan olay da vardı ama beni çok da rahatsız etmedi, yazar bence bunları iyi kamufle etmiş. Bilemiyorum konusunu ve karakterlerini, dilini sevdim. Umarım 2. kitapta da hayal kırıklığına uğramam ve böyle devam eder seri...
Roman
Cadı AvcısıVirginia Boecker · Yabancı Yayınları · 20163,473 okunma
·
105 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Çok teşekkürler.
Sude Özer
Gönderi Sahibi
Rica ederim, umarım yardımcı olabilmişimdir
Selam, kitap kaç yaşa uygun?
Sude Özer
Gönderi Sahibi
Merhaba, kitabı okuyalı bayağı bir zaman oldu o yüzden çok detaylı hatırlamıyorum. Ama sanki +14 gibi olabilir diye düşünüyorum.
14 yaştan küçük dostlarımız okuyamazmı?
Sude Özer
Gönderi Sahibi
Dediğim gibi kitabın içeriğini ve dilini çok hatırlamıyorum. Ama çocuk kitabı değil, gençlik kitabı gibi daha çok. +12 gibi de olabilir belki. Kitaplarda yaş sınırı vermek pek mümkün değil, çocuk kitabı veya yetişkin kitabı olmadığı sürece.