Puan vermedi·74 syf.··
2020 219. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2020 21:11
Sabah bizi uyandıran bir alarm sesiyle başlar koşuşturması hayatlarımızın. Ayak üstü yapılan kahvaltılar, durakta beklenen otobüsler, trafik ve işimizdeyiz. Tüm gün koşustururuz oradan oraya.Hep yetişmesi gereken bir iş vardır mutlaka. Bu koşuşturma geçimimizi sağlayacak para içindir. Eve dönünce bu defa evde ailemiz,sevdikleriniz için olanı başlar. Hep birilerinin ihtiyacı vardır bize.Anne_babamızın, çocuklarımızın,dostlarımızın... Elimizden geleni yaparız onlar için. Peki ya günün birinde bunların hiç birini yapamayacak olursak? Taşıyamıyorsak artık... Köle gibi çalıştığımız işveren kaç gün sabreder buna? Ailemiz ne kadar dayanır, bu halimize... Dost , arkadaş dediklerimiz ne kadar yanımızda olur ? Bu soruların cevabı sonuna kadar diyebiliyorsaniz ne mutlu size... Ama genelde insanlar çıkarları bitince , terk etmeyi seçiyor sanki... Kahramanımız Gregor Samsa'da tüm ailesinin sorumluluğunu taşımaktadır. Ve bir gün o yataktan çıkamaz ondan sonra yaşadığı terk edilmişliği anlatır Dönüşüm'de... Umarım ne olursa olsun sizi bırakmayan sevdikleriniz olur yaşamınızda her zaman....
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268,2bin okunma
··
298 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hiç bitmeyen sorumluluklardan kaçmayı insan ne çok ister. Yapamaz, çünkü her zaman birilerini düşünmek zorunda. En çok da sevdiklerini. Bu yükün altında yıllarca ezilir de yine de sesini çıkarmaz. Ne diyelim, umarım bir gün kendimiz için büyük bir dönüşüm yaparız. Kitabı okumadım. Adından dolayı kendimce yorum yaptım. Emeğine sağlık canım.
Semra Yilmaz
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim canım. Fedakarlık yaparız evet sıra karşımızdakine geldiğinde o zaman ne bekler bizi cevabı Dönüşüm'de 😊
Sonunu bilemeyiz ki sonuna kadar diyelim.. Hayatı sorgulatan kısa ama etkili bir kitap Dönüşüm, Kafka bütün gerçekçiliğini sembollerle konuşturmuş. Kaleminize, yüreğinize sağlık, sayenizde yeniden sorguladım yaşantımı, arada bir yapmak gerekiyor :)
Semra Yilmaz
Gönderi Sahibi
Ve bazı kitaplar bunu gerçekten hak ediyor :))