Yılkı atı eskiden köy yaşantısısın bir parçasıymış. Yazın faydalanılan atların kışın doğaya bırakılıp ilkbaharda geri yakalanıp kullanılması şeklinde bir gelenekmiş. Öncelikle yazarın böyle bir konu seçmesi kitabı ilginç kılıyor. Bildiğim kadarıyla bir hayvanın yaşamöyküsünü anlatan romanların edebiyatımızda az olması ya da çoksa varsa ben bilmiyorum. Kitabı daha özel kılıyor. Roman Doru Kısrak'ın hayatını anlatıyor. Önce popüler ve güçlü olduğu dönem sonra gücünün azaldığı ve yılkıya bırakıldığı dönemi ve yılkı atları ile kurduğu bağları ve yaşam mücadelesini etkili bir şekilde anlatiyor. Edebiyatımızda özel bir yerinin olduğunu düşünüyorum ve herkesin okumasını tavsiye ediyorum.