·248 syf.··Beğendi
···Okunma: 27 Haziran 2020 13:44 Okuduğum ilk tarih kitabı bu kitap oldu. Kitabın sayfaları içinde neredeyse kayboldum; kimi zaman Molla Lütfi'nin yakın dostu, bilim için çabalayan insanların hayranı( özellikle Fatih Sultan Mehmet) zaman zaman kitapta olayların gidişatını gözlemleyen halktan biri olup kitabı okumadığım saatlerde bile zihnimde olayları canlandırmaya başladım. Kitabın en etkileyici ve sarsıcı kısmı Ornio'yu evladı yerine koyan, aynı Ornio tarafından idama sürüklenen Molla Lütfi'nin ölümün ardından bir not kağıdı vasıtasıyla "Karga, evlâdım, ne zamana kadar?!." sorusu oldu. Tarihe ilk adımım oldu ve böyle bir başlangıçla tarihe sürüklenmemek elde değil.