·119 syf.····Okunma: 28 Haziran 2020 16:28 Bu roman, Dostoyevski'nin ilk romanıymış aynı zamanda ve yirmi beş yaşındaymış yayımlandığında. Yirmi beş yaşa göre ne kadar da iyi bir roman...
Kitap, iki ana karakterin mektuplaşmasından oluşuyor. Varenka adında, öksüz ve yetim bir genç kız ile onun uzaktan akrabası, memur Makar.
Kitabı okurken çok fazla üzüldüm ve sinirlendim, ikisi de Makar yüzünden oldu. Onu bir akrabasına yardım etmeye çalışan bir beyefendiden çok, bir genç kızın eline bakmasından hoşlanan ve onu kaçırmamak isteyen bir figür olarak gördüm.
Kendi kılık kıyafeti yırtık-pırtık iken, Varenka için yüksek faizli borç almayı göze almış biri. Saplantılı bile diyebilirim bu karakter için.
Varenka ise mektuplarında sürekli alınan hediyelere kızıyor ama genel olarak 'istemem, yan cebime koy' havası seziliyordu.
Kitaptaki bu iki karakter hariç yan tipler de oldukça başarılıydı ki Makar'ın binasında yaşayan yoksul ailenin çocuklarının ölümüne çok üzülmüştüm. Kitap genel olarak içinizde bir acıma hissi uyandırıyordu.