Kitap; çocuk hakları savunucusu, eğitim sistemine eleştiri gibi görünse de değil aslında. Kitabın başlarında anlatılanlar çok masum geliyor evet, yetişkinlere, eğitimcilere yerinde eleştiriler var. Öğrencilerle empati kurduruyor yazar fakatttt sonrasında işin rengi biraz degisiyor. Çocuk 'devrim' nedir ne bilsin, komünizmin savunuculuğunu nasıl yapsın?? Yazarın, toplumum kabul görebileceği bir konunun arkasına sığınarak ideolojisini aktarması hiç hoş degil.