·352 syf.··Beğendi
···Okunma: 09 Temmuz 2020 00:48 George Orwell'ın Hayvan Çiftliği'nden sonra okuduğum ikinci kitabı oldu.
Kitap, karşıt-ütopya(distopya) tarzında yazılmıştır.
Dünyada sadece 3 ülke var.
Bu toplumları yönetenlerin, bireylerin düşüncelerini ne derece kendi istedikleri gibi şekillendirebildikleri anlatılmış.
Eğer insanlar onların istedikleri gibi düşünmezlerse ve onların istedikleri şekilde yaşamazlarsa bu büyük bir suçtur ve cezası işkence, ölüm, kayıtlardan silinmektir.
Bazı sistemler sayesinde özel hayatlarının gizliliği kalmamıştır.
Geçmişi istedikleri şekilde sürekli değiştirebiliyorlar.
Yeni bir dil üretip insanların düşünmesini istemedikleri bir çok kelimeyi çıkartıyorlar. (çünkü o sözcükleri bilmezlerse o şekilde düşünemeyeceklerdir)
Aşk, erotizm,tutku vs. gibi duygulardan insanları mahrum bırakıyorlar.
Nefret hakim ve hiyerarşi üstdüzeyde.
Farklı bir romandı. Okurken bugünümüzde de tam olarak olmasa bile benzer olayların olduğunu farkettim. Yazarın farklı bakış açısından etkilendim. Güzeldi.